magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

The Budapest Sun 1998.03.12-18.

Buy Hungarian!

A Pécs-based Hungarian Products Club (MÁK), has put out a tender for the implementation of its communication strategy and called upon the advertising profession to take part in its Hungarian market protection campaign. László Weinreich , the chairman of the association said they expected advertising, PR and marketing consulting companies to plan how they could co-operate with the association as part of their activity.

Weinreich said the companies could suggest their clients use the campaign's official logo on their products or as part of any sales campaign, when commissioned to re-package products. He said advertisers themselves were also welcome to make their own approaches. The tender is continuous, the first deadline is the end of March and new bids will be evaluated monthly from then on. The communication campaign, Hajrá, Hazai! was launched in May last year to fight against negative images connected to domestic products. Three companies have already committed themselves to putting the Hajrá, Hazai! logo on their new series of products due to be launched this summer or autumn.

MÁK would like to protect the domestic market not necessarily from foreign products but also from the dumping of poor quality goods sold on the black market. It hoped that promoting products made in Hungary would have a positive effect on domestic industry and the long run believes it would help to make Hungarian products more competitive in the European markets. Weinreich said MÁK was not against foreign companies and classed any lawfully registered in the country and employing 90% Hungarians as Hungarian. Any product was considered to be Hungarian in which foreign basic materials and work did not exceed 49%.

He said foreign companies setting up production units in Hungary and bringing in foreign capital were not harmful. The black economy was the real danger. A lot of foreign firms had already supported the movement by declaring for instance that they treat Hungarian suppliers on equal terms with others. MÁK has intensified its campaign to make Hungarian products more popular and fight against their negative image among consumers. It has an Internet home page (http://www.hazai.hu) providing information on its goals, the history of Hungarian market protection, statistics and consumer surveys.

 

Magyar fordítás

A pécsi székhelyű Magyar Áruk Klubja (MÁK) pályázatot írt ki kommunikációs stratégiájának megvalósítására, és felhívta a reklámszakma képviselőit, hogy vegyenek részt a MÁK magyar piacvédelmi kampányában. Weinreich László, az egyesület elnöke elmondta: reklám, PR és marketing tanácsadó cégek jelentkezését várják, hogy megtervezzék, tevékenységük részeként hogyan tudnának együttműködni az egyesülettel.

Weinreich szerint ezek a cégek javasolhatnák ügyfeleiknek, hogy termékeiken tüntessék fel a kampány hivatalos emblémáját az egyes értékesítési kampányok során, amikor a hirdetők megbízást adnak ezen cégeknek termékeik népszerűsítési formájának megújítására. A hirdetők saját kezdeményezéseit is szívesen fogadják - mondta Weinreich. A pályázat folyamatosan zajlik, az első határidő március végén zárul, és azt követően az újonnan beérkező pályázatokat havonta értékelik. A Hajrá, Hazai! kommunikációs kampány tavaly májusban indult, a hazai termékekről kialakult negatív kép elleni küzdelem jegyében. Három cég már vállalta, hogy az idén nyáron vagy ősszel megjelenő új termékcsaládjaik csomagolásán feltüntetik a Hajrá, Hazai! logót.

A MÁK a hazai piacot kívánja védeni, nem feltétlenül a külföldi termékektől, mint inkább a feketepiacon kínált rossz minőségű áruk dömpingjétől. A MÁK reményei szerint a Magyarországon gyártott termékek népszerűsítése kedvező hatással lesz a hazai iparra és hosszútávon elősegíti azt, hogy a magyar termékek versenyképesebbé váljanak az európai piacokon. Weinreich elmondása szerint a MÁK nincs ellene a külföldi cégeknek, és magyarnak tekint minden olyan céget, amely Magyarországon törvényesen be van jegyezve és foglalkoztatottainak 90%-a magyar. A MÁK minden olyan terméket magyarnak tekint, amelyben a külföldi alapanyag és munka aránya nem haladja meg a 49%-ot. Weinreich szerint a Magyarországon gyártórészlegeket létesítő külföldi cégek, melyek külföldi tőkét hoznak be az országba, nem ártalmasak az ország számára. Az igazi veszélyt a fekete gazdaság jelenti. Számos külföldi cég támogatja a kezdeményezést például oly módon, hogy kijelentették: a magyar beszállítókat egyenlő félként kezelik más beszállítókkal összehasonlítva. A MÁK intenzív kampányt indított annak érdekében, hogy növelje a magyar áruk népszerűségét, és leküzdje a fogyasztókban a magyar termékekről kialakult negatív képet. A MÁK Internet honlappal is rendelkezik (http://www.hazai.hu), amely információt nyújt célkitűzéseiről, a magyar piacvédelem történetéről, statisztikai adatokról és fogyasztók körében végzett felmérésekről.

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni