magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Iránytű 1999. január

Az információ hatalom!
Az iránytű ezt kínálja Önöknek!
Tudják-e, hogy mi a MÁK?

Most, az európai unióhoz való csatlakozás küszöbén, egy olyan kezdeményezést szeretnénk bemutatni Olvasóinknak, amely méltán megérdemli, hogy sokan információt kapjanak róla. Mi, az információs érték megsokszorozásával támogatjuk a szervezetet. A Magyar Áruk Klubja Egyesületet (MÁK) néhány magánszemély 1995-ben alakította azzal a céllal, hogy a magyar termékek eredetét támogató programot hozzon létre, a magyar áruk keresletének, piaci pozíciójának, versenyképességének megőrzése és folyamatos javítása érdekében és részt vállal a magyar kultúra népszerűsítése mellett is.

Sokan keresik a választ arra marketing-kérdésre, hogy hogyan lehet elérni azt, hogy a magyar fogyasztók vásárlásaikkal a magyar termékeket részesítsék előnyben, erősítve ezek piaci pozícióját. A kérdés megválaszolására törekszik és ennek koordinálását vállalta fel szervezett keretek között a MÁK a "Hajrá, Hazai!" elnevezésű piacvédelmi akciósorozattal. 1998-ban a szervezet értékelése szerint sikeres évet zárt a "Hajrá, Hazai!" imázsprogram. Az elmúlt év során több alkalommal mutatkozott be a program, közel 20.000 budapesti és vidéki fogyasztó körében. A MÁK céljai elsősorban a vevői tudat átformálása és a magyar termékek értékítéletének javítása, a piaci folyamatok kedvező irányba történő befolyásolása. Feladatuknak tartják a magyar termékek piaci pozíciójának bel- és külföldön történő megerősítését, presztízsének helyreállítását, és az ehhez szükséges promóciós elemek szervezését. A feladatban lehet a hagyományokra is támaszkodni, hiszen már Kossuth Lajos igazgatása alatt is alakítottak Védegyletet a hazai piac védelmére, amelyben a tagok kötelezték magukat arra, hogy nem vásárolnak importcikket, ha azt nálunk is gyártják. Sajnos akkor konkrét program nélkül a lelkesedés hamar alábbhagyott. Az alapok megteremtéséhez, a Nemzeti Termék, Nemzeti Szolgáltatás konferencián (1995. nov. 7-8.) írásban rögzítették, hogy mit tekintenek magyar terméknek, szolgáltatónak, valamint gyártónak.

Kik lehetnek MÁK-tagok?
Hazai gyártók, forgalmazó cégek, akiknek erkölcsi és anyagi támogatásával a szervezet közösen valósíthatja meg célkitűzéseit. A tagok érdekében különböző szolgáltatásokat is nyújt: árubemutatók, vásárok lebonyolítása, sajtótájékoztatók szervezése, reklám, marketing és PR tanácsadás, saját rendszer az INTERNETEN. A termék származásának feltüntetésére számos jó címkeminta született: "Köszönjük, hogy ezt a hazai terméket választotta!" (ULTRA), "Magyar áru, magyar műhelyből!" (Törekvés Faipari Szövetkezet) "Gratulálunk! Ön vásárlásával nem csak egy jó minőségű termékre tett szert, hanem támogatott egy hazai készítőt!" (FUT Kötőipari Vállalkozás)

Reméljük, hogy ezt a kezdeményezést Önök is fontosnak tartják, besorolják saját céljaik közé és részt is vesznek benne valamilyen módon.

Telefon: 72/257-300   E-mail: hajrá@hazai .hu   http://www.hazai.hu

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni