Kelet-Magyarország 1999. január 2. Előnyt a "Hazai"-nak Nyíregyháza (KM) - Sikeres évet zárt a pécsi székhelyű Magyar Áruk Klubja által indított Hajrá, Hazai! elnevezésű országimázs program. Az 1998-as év kiemelt feladata volt a program szükségességének elfogadtatása, valamint a fogyasztók részére történő bemutatása. A kezdeményezés a múlt év során egy tucatnyi kiállításon mutatkozott be, ahol közel húszezer fogyasztó találkozhatott közvetlenül az országimázs alakításának szükségességével. A bemutatók helyszíne: Baja, Budapest, Kalocsa, Kaposvár, Pécs, Szentendre, Szolnok. A program kiemelkedő tavalyi feladata az Országimázs Vitafórum volt, ahol a gazdasági élet és a kommunikációs szakmai szervezetek képviselői fogalmazták meg véleményeiket az országkép alakításáról, és annak az európai uniós csatlakozás előkészületeiben betöltött szerepéről. Braun József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara minőségügyi albizottsága képviseletében kiemelte: "Az EU-csatlakozás küszöbén nagy jelentősége van a vásárlói magatartás pozitív befolyásolásának. Az áruk és szolgáltatások szabad áramlásának megvalósulásakor a hazai gazdaság előnyben részesítésére talán ez lesz a legnagyobb hatású eszköz. Éljünk vele. A "Hajrá, Hazai! program a fogyasztói magatartás megváltoztatásával párhuzamosan folyamatosan kiáll a hazai kultúra népszerűsítése mellett. Weinreich László egyesületi elnök szerint: "A mindennapos kultúránk részévé válnak a rólunk kialakított vélemények. Mi fogyasztók a viselkedésünkkel, a mindennapos szokásaink változtatásával tehetünk azért, hogy rajtunk keresztül, az ország képének alakulása is kedvezően változzon." A Magyar Áruk Klubja több alkalommal vállalt szerepet a hazai kortárs művészet népszerűsítésében, s közreműködött a Telegram elnevezésű Interneten megjelenő kulturális lap és az Agroinfo elnevezésű agrár- és élelmiszeripari marketingkiadvány életre hívásában.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|