Partner Közértheti Lap - Pécs 1997.07.29. Hajrá, Hazai ! Nem új keletű az a kezdeményezés, mely a hazánkban megtermelt áruk védelmét
jelenti. Már a reformkorban is Kossuth Lajos elnökletével Védegyletet alapítottak a hazai termékek
védelme érdekében. Az akkori kezdeményezés célja az volt, hogy minden körülmények között a
hazai árut részesítsék előnybe, még ha az töb- be is került külföldi társánál, vagy minőségben is
gyengébb volt. Még a számolócédulákon (a mai nyugta, vagy blokk elődje) is próbálták terjesz-teni a magyar öntudatot. Egy 1928-ból származó számolócédulán a ,Pártoljuk a magyar ipart ! Pártoljuk a magyar mezőgazdaságot !" felirat olvasható . Az 1960-as évek közepén minisztériumi támogatással jött létre a ma is sokak számára ismerős Kiváló Áruk Fóruma. A fekete háromszög az 1990 körül vált színessé és vette fel a nemzeti színeket. Az Ipari Kereskedelmi és Idegenforgalmi Minisztérium támogatását élvezi az un.koronás védjegy, melyet hivatalosan Rendszeresen Ellenőrzött Kiváló Magyar Termék jelzésnek neveznek. Többnyire kiállítások szervezésével és a hazai termékek bemutatására szolgáló katalógus kiadásával foglalkozik a Magyar Árukat Támogató Alap, mely MÁRTA elnevezéssel lett ismert. 1995-ben a Magyar Áruk Klubjával szinte egy időben alakult a Vásárolj Magyarul Mozgalom, mely azóta egyre kevesebbet hallat magáról. A hazai piacvédelem színességéből adódik, hogy hiányzik egy egységes , a hazai termékek eredetét és vásárlásuk fontosságát népszerűsítő és a modern marketing eszközöket is alkalmazó egységes kampány. Ezt felismerve indította útjára a pécsi székhelyű Magyar Áruk Klubja (MÁK) az országos piacvédelmi kampányát, Hajrá, Hazai ! elnevezéssel. Az egységes akció során a hazai vállalkozásokat, gyártókat, forgalmazókat, kereskedelmi cégeket és természetesen a fogyasztókat is tervezi bevonni, hiszen az eredményesség csak így biztosítható. A MÁK célja, hogy a magyar árukkal kapcsolatosan kialakult érték és egyben előítélet megváltozzon, a termékek kereslete és versenyképessége növekedjen és ezáltal a bel és külföldi piacon egyaránt sikerüljön azok presztízsét vissza-állítani. A kampány támogatói sorában a vállalkozásokon és magánszemélyeken túl megtalálható a média is. Egyre nagyobb nyilvánosságot kap a törekvés, és erre szükség is van, hiszen csak így biztosítható, hogy minden érintett a megfelelő tájékoztatást kapjon a kampány fontosságáról. Fontos, hogy felismerjük, a saját piacunk, vállalkozásaink védelme közös érdekünk ! A kampány sikere az összefogáson alapul, és ezt tudják és vallják is a szervezők, melyet igazol jelmondatuk is - Együtt sikerülni fog ! Hajrá, hazai ! Az Ön érdeklődésére, segítségére is szükségünk van ! Magyar Áruk Klubja Tel.: 72/257-300
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|