magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés menü

Sajtóközlemények archívum
2001
2000
1999
1998
1997

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Sajtóközlemények | Archívum 1997/2.

Sajtóközlemény 1997. augusztus 1.
2 éves a Magyar Áruk Klubja "Hajrá, Hazai !" piacvédelmi akciósorozat

A Magyar Áruk Klubja Egyesületet 1995. augusztus 1-én néhány magánszemély alapította abból az egyszerű felismerésből, ha a hazai fogyasztó a magyar termékek vásárlását részesíti előnyben, az kihat azok minőségének és küllemének javulására is, sőt hosszú távon munkahely teremtéshez is vezethet.

Az egyesület alapszabálya szerint: "meg kívánja teremteni tagjainak összehangolt tevékenysége útján a magyar áruk, termékek, szolgáltatások piaci fogyasztásának, vásárlói keresletének fellendítését, a nemzeti termékek vásárlási kultúráját, ... Ennek érdekében felvilágosító, marketing és reklámtevékenységet is végez, valamint közreműködik a magyar termelők érdekvédelmének biztosításában ...".

Együtt sikerülni fog !
Az egyesület működése alatt részt vett az un. Vásárolj Magyarul akció meghirdetésében és elindításában, rendszeres szószólója a hazai piacvédelemnek, valamint több vállalkozásnak segített érdekérvényesítési tanácsokkal. Összegezve a két év tapasztalatait, megállapítást nyert, hogy a legfontosabb feladat a társadalmi összefogás megvalósítása egy egységes piacvédelmi kampány érdekében. Weinreich László az egyesület elnöke szerint, "amennyiben sikerül megvalósítani az összefogáson alapuló akciósorozatot, csak arra van szükségünk, hogy mindenki annyit tegyen meg a sikeresség érdekében, amennyit lehetőségei megengednek" - Petőfi szavaival : , ... kötelesség, mit az ember a hon jólétéért teszen"
Ennek felismeréseként hirdették meg ez év májusában "Hajrá, Hazai !" elnevezéssel az országos piacvédelmi akciósorozatot.

Mi számít magyarnak ...
A Magyar Áruk Klubja is azok között volt (cégek, szakmai szervezetek és köztestület), akik dokumentálva 1995. november 7-8-án elfogadták a magyar termék, magyar szolgáltatás követelményrendszerét, amely összhangban van a nemzetközi szabályozással is.

1., Magyar terméknek tekintjük azt a terméket,
a.,  melyet teljes egészében Magyarországon termeltek ki, termesztettek, tenyésztettek vagy állítottak elő,
b.,  melynek előállításához felhasznált import anyagok, termékek vagy szolgáltatások aránya nem haladja meg a gyártelepi ár 49%-át,

2., Magyar szolgáltatónak tekintjük azt a gazdasági társaságot, társadalmi szervezetet vagy magánszemélyt, amely/aki minimum 90 %-ban magyar állampolgárokat foglalkoztat.

3., Magyar gyártónak tekintjük azt a gazdasági társaságot, vállalkozást, társadalmi szervezetet, alapítványt, amelyet Magyarország törvényeivel összhangban hoztak létre, magyarországi cégbíróság bejegyzett ill. magyar bíróság nyilvántartásba vett, és amelynek bejegyzett irodája, központi igazgatása vagy fő üzleti helye Magyarország területén van. (Nemzeti termék, Nemzeti Szolgáltatás Konferencia, Budapest, 1995. november 7-8.)

Fontos-e a származás jelzése ?
A Magyar Áruk Klubja felmérést végzett arra vonatkozóan, hogy a hazai piacon mennyire gyakori és változatos a termékek magyar voltának jelzése.

A kereskedelemben kapható áruk egyre szélesedő körén fedezhető fel valamilyen származásra utaló jelzés. Megtalálható a nemzeti trikolor jelölésén kívül a hazai áru, hazai termék, magyar termék, magyar áru, sőt a magyar találmány jelzés is ! Változatosabb megjelölésként szerepel a "Köszönjük, hogy hazai terméket vásárolt !" vagy a "Köszönjük, hogy ezt a magyar terméket választotta !" felirat.
Egységesebb a helyzet azoknál a kezdeményezéseknél, akik egységes jelölést kívántak bevezetni. Megtalálható gyűjtőjelként a Kiváló Áruk Fóruma, a Hazai Termék, Hazai Munkahely, a Rendszeresen Ellenőrzött Kiváló Magyar Termék és a Vásárolj Magyarul jelölés is. - Ebből is kitűnik, hogy az egységes jelölés bevezetése fontos és időszerű.

Hasonló a helyzet a magyar gyártók, magyar szolgáltatók esetében is.
A felmérés eredményeként (*)
2112 vállalkozás elnevezésében szerepel a "MAGYAR",
1557 vállalkozásnál a "HUN, HUNGARO, HUNGARI/Y ..."
13 vállalkozásnál a "HAZAI" szó és itt lehet megemlíteni a 295 "PANNONIA" elnevezést tartalmazó vállalkozásnevet is.

* A felmérés során 152.000 Magyarországon bejegyzett vállalkozást lett figyelembe véve !

Az eredmény bizakodó abban a tekintetben, hogy fontos a származás, eredet feltüntetése, megismertetése a fogyasztóval. E felismerés alapján kezdte meg az egyesület "Hajrá, Hazai!" elnevezéssel akciósorozatát, hogy ezzel is felhívja a figyelmet a magyar termékek, magyar szolgáltatások vásárlásában rejlő nemzetgazdasági érdekekre.

Támogatók nélkül nem megy ...
Az egyesület céljainak eléréséhez a hazai gazdaság szereplőinek, valamint a médiumok támogatását kéri. A kampány támogatásnak tekint minden hír és hirdetés megjelentetést, mely ismerteti, tartalmazza a "Hajrá, Hazai!" mozgalom célkitűzéseit.

A Magyar Áruk Klubja támogatói - médiumok (A jegyzék folyamatosan bővül !)

ÁFÉSZ Magazin
Budapesti Piac
Ceglédi Színes Extra
Dráva Rádió - Pécs
Dunaújvárosi Hírlap
Észak-Magyarország
Hajdú-Bihari Napló
Heti Világgazdaság
Jászkun Krónika - Szolnok
Kápé
Kamarai Közlöny - PBKIK Pécs
Kereskedelmi Magazin
Képes Újság
Kisalföld
Kossuth Rádió Budapest
Magyar Nemzet
Magyarországi Telefax és Postafaxszámok Adattára
Magyar Rádió Pécsi Körzeti Stúdiója
Magyar Sajtó
Magyar Televízió Pécsi Körzeti Stúdiója
Mercato Rádiós Magazin (Pécs, Mohács)
Mohácsi Rádió
Moment Média
Multi-Com-Press Internetes Magazin - Budapest
MTI - Pécs
Napló - Veszprém
Népszava - Budapest
Partner Közértheti Lap - Pécs
Pécsi Hasznos 1996, 1997.
Piactükör
Privát Profit
Publikum Rádió Pécs
Sajtóvilág
Tolnai Népújság
Új Dunántúli napló
Új Magyarország
Új Néplap (Jász-Nagykun-Szolnok megye)
Új Unaloműző Rejtvényújság - Szolnok
Városi Televízió Pécs
Vörösmarty Rádió - Székesfehérvár
Zalai Hírlap
Zengő - Fordan Rádió - Pécs

 

vissza   lap tetejére   1.   2.   3.   4.   5.   6.

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni