magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Turizmus és Gasztronómia 1999/3.

Magyar Áruk Klubja

Sikeres évet zárt a pécsi székhelyű Magyar Áruk Klubja által indított "Hajrá, Hazai!" elnevezésű országimázs program. Az 1998-as év kiemelt feladata volt a program szükségességének elfogadtatása, valamint a fogyasztók részére történő bemutatása. A kezdeményezés az év során egy tucatnyi kiállításon mutatkozott be, ahol közel 20.000 fogyasztó találkozott közvetlenül az országimázs alakításának szükségességével. A bemutatók helyszínei: Baja, Budapest, Kalocsa, Kaposvár, Pécs, Szentendre, Szolnok. A program kiemelkedő, így a legfontosabb feladata az 1998. június 30-án szervezett Országimázs-Vitafórum volt, ahol a gazdasági élet és a kommunikációs szakmai szervezetek képviselői fogalmazták meg véleményeiket az országkép alakításáról, és annak az Európai Uniós csatlakozás előkészületeiben betöltött szerepéről.

Braun József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Minőségügyi Albizottsága képviseletében kiemelte: "Az EU-csatlakozás küszöbén nagy jelentősége van a vásárlói magatartás pozitív befolyásolásának. Az áruk és szolgáltatások szabad áramlásának megvalósulásakor a hazai gazdaság előnyben részesítésére talán ez lesz a legnagyobb hatású eszköz. - Éljünk vele!" A "Hajrá, Hazai!" program a fogyasztói magatartás megváltoztatásával párhuzamosan folyamatosan kiáll a hazai kultúra népszerűsítése mellett. Weinreich László egyesületi elnök szerint: "A mindennapos kultúránk részévé válnak a rólunk kialakított vélemények. Mi fogyasztók a viselkedésünkkel, a mindennapos szokásaink változtatásával tehetünk azért, hogy rajtunk keresztül, az ország képének alakulása is kedvezően változzon." A Magyar Áruk Klubja több alkalommal vállalt szerepet a hazai kortárs művészet népszerűsítésében. Ebben az évben Kerényi Mari textilművész kiállításának megrendezésében és Balogh Robert: Egy hónap faun (= FAUN) című verseskötetének kiadásában vállalt segítő szerepet, valamint közreműködött a Telegram elnevezésű Interneten megjelenő kulturális lap és az Agroinfo elnevezésű agrár- és élelmiszeripari marketing kiadvány életre hívásában.

A napokban jelent meg Jusztinger Antal (46) pécsi költő Árnyékba fúlt kék hegedű című verseskötete, melynek magánkiadásában szintén segédkezett a "Hajrá, Hazai!" program. Jusztinger Antal ars poeticája: "1952. év karácsonyán születtem. Égi ajándékul kaptam a szófestés képességét. Számomra legfontosabbak: Értelem és Érzelem. Ifjúkorom óta megbecsülöm a szavakat és magvetőként szórom szét a szóvirágokat a lét kockás mezején. Sorsomnak érzem, hogy a ránkhegesztett világ parázsló tüzében örökségül életre melegítsem az emberi szót." A Magyar Áruk Klubja számára az 1998-as év sikeres volt, hiszen elérte azt, hogy mára már szakmailag is indokolt és szükséges az országimázs alakítására szerveződött "Hajrá, Hazai!" program működése. Az idei év eseményei és eredményei alapján 1999-ben megvalósulhat egy széleskörű ismertséget megcélzó program, beleértve a szakmai bázis kialakítását, és a különböző érdekcsoportok koordinálását a téma érdekében. Ehhez azonban még mindig a legfontosabb feladat annak elérése, hogy az országkép alakítása a köztudatban is ne csak egy lobbycsoport érdekeként szerepeljen, hanem mindannyiunk közös ügyeként, közös érdekeként. József Attila: A Dunánál című versében erről így ír: "... s rendezni végre közös dolgainkat, ez a mi munkánk és nem is kevés."

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni