Új Dunántúli Napló 1998.01.05. A MÁK a hazai termékekért A Hajrá, Hazai! piacvédelmi akciósorozat első szakasza sikerrel zárult. Az akció, mely Pécsről indult, a piacképes magyar áruk megjelölésére és vásárlásának ösztönzésére irányult. Pécs Különböző világcégek itthon készült cikkei is lehetnek természetesen magyar termékek, hogy a tulajdonos külföldi vagy magyar, az másodlagos, tájékoztatta lapunkat Weinreich László (képünkön), a MÁK elnöke. Fontos, hogy minél több munkahely teremtődjön, s olyan terméket állítsanak elő, amely itthon és külföldön is jól eladható. Száz termékre vetítve 84 százalék a magyar termékek aránya ma Magyarországon, mondja, amely igen jónak mondható. Az európai norma ugyanis 82 és 85 között kell hogy mozogjon. A kezdeményezés annak hatására indult, hogy Ausztriában a hetvenes években létrejött egy erős piacvédelmi akció, amelynek eredményeképpen kialakították a jól ismert piros-fehér-piros "A" betűt a termékeken. Ennek ellenére a 82 százalékról az EU-ba való belépés után fél évvel 52-re csökkent a hazai termékek aránya, amely hatalmas piacvesztést jelentett. Ha harminc százalék csökkenés regisztrálható egy olyan országban, ahol erős piacvédelem működött, elképzelhető, milyen megrendítő lehet olyan országban mindez, amely nem készül fel rá. Cs. L.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|