Új Dunántúli Napló - Gazdasági Tükör - Arcél 1998.09.03. Akit elhivatottsága újra elnevezett Weinreich László (28) hat évvel ezelőtt kezdett bele a magyar termékek népszerűsítésébe, négy éve az ő vezetésével alakult meg a Magyar Áruk Klubja (MÁK). Az egyesület olyan komoly szakmai sikereket ért el Magyarországon, hogy immár alapítója új névadójaként - MÁK Laci - is számon tartják. - Mi is az önök programjának lényege? - Öt-hat évvel ezelőtt, amikor a beáramló külföldi tőke révén óriási árudömping lepte el az országot, a hátrányos helyzetű magyar ipar, mezőgazdaság mellé álltunk a Hajrá, Hazai! mozgalommal. Talán nem nagyon kell bizonygatni, hogy a magyar termék, magyar munkahelyeket véd meg, piacot, magyar adóbevételeket növel. Az alapgondolat megtartásával ma már ezen túlmutat kezdeményezésünk. Szeretnénk részesei lenni a még csak formálódó, ám egyre jelentősebb magyar országimázs kialakításának is. - Hol találkozik a két gondolat? - Az emberek hajlamosak egy-egy országot egy-egy terméken keresztül megközelíteni. Gondoljunk csak a svájci órára, vagy a német autóiparra. Az ilyen elképzelések mögött már nemcsak gazdasági törekvések húzódnak, hanem egy általános kultúra, viszonyulás kialakítása. Nagy öröm számunkra, hogy ebben a formálódó új ágazatban, a közösségi reklámban két esztendő alatt az egyik legsikeresebb országimázs programját tudtuk kialakítani, amit Dr. Takács Ildikó, a New York-i székhelyű Nemzetközi Reklámszövetség egyik vezetője is elismert a közelmúlt egyik hazai szakmai fórumán. - Nem tartja érdekesnek, hogy ön fiatalemberként lett a vezetője egy hagyományra épülő mozgalomnak? - Azt hiszem, hogy ez a dolog életkortól független. Esetemben sem kell arra gondolni, hogy én mindenképpen és csakis a magyar árut részesítem előnyben. Mindig azt javasoljuk az embereknek, hogy először a termék minőségét és árát nézzék, és az azonos kategória esetén viszont válasszák a magyart. Programunk abban kíván segíteni, hogy a minőségben és árban jó termékeink a jövőben legyenek versenyképesek a marketing, a reklám terén is. - Mi a szervezet, a program következő célja? - Ismert és sikeres nemzetközi - osztrák és francia - példák nyomán szeretnénk a korábbinál szervezettebbé tenni tevékenységünket. Gazdasági partnereink száma - már több mint 500 van - , és az, hogy a reklámszakma 80 százaléka az ügy mellé állt, biztató a jövőre nézve. Rövid távon feladatunk, hogy a vállalkozások mellett a szakmai szövetségeket, gazdasági érdekképviseleteket is bevonjuk a programba. Ilyen módon ugyanis az eddiginél is hatékonyabb lehet a fellépésünk.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|