magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Új Dunántúli Napló - Gazdasági Tükör - Arcél 1998.09.03.

Akit elhivatottsága újra elnevezett

Weinreich László (28) hat évvel ezelőtt kezdett bele a magyar termékek népszerűsítésébe, négy éve az ő vezetésével alakult meg a Magyar Áruk Klubja (MÁK). Az egyesület olyan komoly szakmai sikereket ért el Magyarországon, hogy immár alapítója új névadójaként - MÁK Laci - is számon tartják.

- Mi is az önök programjának lényege?

- Öt-hat évvel ezelőtt, amikor a beáramló külföldi tőke révén óriási árudömping lepte el az országot, a hátrányos helyzetű magyar ipar, mezőgazdaság mellé álltunk a Hajrá, Hazai! mozgalommal. Talán nem nagyon kell bizonygatni, hogy a magyar termék, magyar munkahelyeket véd meg, piacot, magyar adóbevételeket növel. Az alapgondolat megtartásával ma már ezen túlmutat kezdeményezésünk. Szeretnénk részesei lenni a még csak formálódó, ám egyre jelentősebb magyar országimázs kialakításának is.

- Hol találkozik a két gondolat?

- Az emberek hajlamosak egy-egy országot egy-egy terméken keresztül megközelíteni. Gondoljunk csak a svájci órára, vagy a német autóiparra. Az ilyen elképzelések mögött már nemcsak gazdasági törekvések húzódnak, hanem egy általános kultúra, viszonyulás kialakítása. Nagy öröm számunkra, hogy ebben a formálódó új ágazatban, a közösségi reklámban két esztendő alatt az egyik legsikeresebb országimázs programját tudtuk kialakítani, amit Dr. Takács Ildikó, a New York-i székhelyű Nemzetközi Reklámszövetség egyik vezetője is elismert a közelmúlt egyik hazai szakmai fórumán.

- Nem tartja érdekesnek, hogy ön fiatalemberként lett a vezetője egy hagyományra épülő mozgalomnak?

- Azt hiszem, hogy ez a dolog életkortól független. Esetemben sem kell arra gondolni, hogy én mindenképpen és csakis a magyar árut részesítem előnyben. Mindig azt javasoljuk az embereknek, hogy először a termék minőségét és árát nézzék, és az azonos kategória esetén viszont válasszák a magyart. Programunk abban kíván segíteni, hogy a minőségben és árban jó termékeink a jövőben legyenek versenyképesek a marketing, a reklám terén is.

- Mi a szervezet, a program következő célja?

- Ismert és sikeres nemzetközi - osztrák és francia - példák nyomán szeretnénk a korábbinál szervezettebbé tenni tevékenységünket. Gazdasági partnereink száma - már több mint 500 van - , és az, hogy a reklámszakma 80 százaléka az ügy mellé állt, biztató a jövőre nézve. Rövid távon feladatunk, hogy a vállalkozások mellett a szakmai szövetségeket, gazdasági érdekképviseleteket is bevonjuk a programba. Ilyen módon ugyanis az eddiginél is hatékonyabb lehet a fellépésünk.

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni