Új Kelet 1997.10.07. Hajrá a hazaiért A magyar termékekkel kapcsolatosan a fogyasztók véleménye erősen megoszlik. Egy olyan országban, ahol a munkanélküliség csökken, erősödnek a vállalkozások, elég pénz jut arra, hogy az emberek vásárolni tudjanak. Ma már rendkívül jó minőségűek a magyar termékek, egyiket-másikat szinte nem lehet megkülönböztetni a külfölditől. A Magyar Áruk Klubja szerint hiányzik egy átütő erejű program, amely a magyar termékek fogyasztását, illetve keresletét erősítené.A hazai piac védelme nem újkeletű. Már a reformországgyűlések politikusai Kossuth Lajos igazgatása alatt, védegyletet alapítottak, ahol a tagok a hazai termékek vásárlására kötelezték el magukat. Sajnos konkrét program híján a nagy lelkesedés alábbhagyott, s Kossuth megszüntette a társaságot. Ma már a hazai piac védelmében több törekvés is létezik, de még mindig hiányzik egy átfogó program, amely aktív marketingtevékenységgel segítené az egyes törekvések megvalósulását és a fogyasztók ösztönzését a magyar termékek vásárlására. E törekvések szervezett keretek közötti koordinálása érdekében jött létre két évvel ezelőtt a Magyar Áruk Klubja Egyesület (MÁK). Tagokat, hazai gyártókat, forgalmazókat, kereskedelmi cégeket, erkölcsi és anyagi támogatókat gyűjtnek maguk köré, akikkel megvalósíthatják a célt. Eszerint javítani szeretnék a magyar árukkal és szolgáltatásokkal szemben kialakult megítélést, fellendíteni kívánják a magyar termékek piaci fogyasztását, keresletét, a magyar áruk versenyképességét. Ennek érdekében országos kommunikációs kampányt szerveznek. Termelői és fogyasztói tanácsadást szerveznek, árubemutatókat, konferenciákat, bonyolítanak le, és saját tájékoztató rendszert alakítanak ki az Interneten.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|