A Magyar Áruk Klubja Egyesület által kezdeményezett Hajrá, Hazai! program az 1999-es évben is folytatja eredeti
célkitűzéseinek megvalósítását.
Ennek érdekében kiáll egy egységes országimázs program megvalósulása mellett.
A program előzménye az a két éves előkészítő munka, melynek kapcsán 1998. június 30-án Országimázs Vitafórum került
megrendezésre, melyen több hazai kamara, szakmai és érdekvédelmi szervezet is részt vett, és programnyilatkozatban
fogalmazta meg "Hajrá, Hazai!" elnevezéssel a kezdeményezés továbbvitelének szükségességét.
A program a hazai termékeken túl képviseli a szolgáltatásokban a kulturális értékekben, illetve művészi alkotásokban, valamint
minden egyéb területen például turizmusban megnyilvánuló, hazánk kedvezőbb megítélését szolgáló imázsteremtő értékeket.
Az idei évi program fő feladata továbbra is a fogyasztói magatartás, a vásárlói "tudat" formálása. Ennek befolyásolása a tágabb
értelemben vett fogyasztói kultúra megváltoztatását eredményezhet. A szerveződés szükségességét egy folyamatosan erősödő
és az EU tagságra készülődő gazdaság illetve társadalom teszi indokolttá. (Sajtóközlemény, 1999. január)