Cash Flow 1998.03. Mákunk van A Magyar Áruk Klubja szerint attól, hogy egy termék hazai, még lehet jó. A Magyar Áruk Klubja Egyesületet 1995 augusztusában alapította néhány magánszemély. Hitük szerint ha a hazai fogyasztó a magyar termékek vásárlását részesíti előnyben, az kihat azok minőségének és küllemének javulására, sőt hosszú távon a gazdaság fejlődéséhez, munkahelyteremtéshez is vezet. Ezáltal - vélik az alapítók - kedvező kép alakulhat ki a magyar termékekről a külföldi piacokon, és az ország imázsa is jelentősen erősödik. Weinreich László elnök adatai szerint ugyan több hasonló kezdeményezés él az országban, ám ezek mindegyike csupán egy-egy részterületet karol fel. Átfogó piacvédelmi akciósorozattal hazánkban egyedül a MÁK jelentkezett, amely szeretné egy mederbe terelni az eddigi próbálkozásokat. Elsősorban a végső felhasználóknak számító hétköznapi vásárlókat kívánják meggyőzni arról, hogy magán segít, aki hazai terméket tesz a kosarába. Ingyenes zöld számuk és Internet-honlapjuk is van. Az egyesület távlati célja, hogy néhány éven belül minden, legalább fele részben Magyarországon készült terméken megkülönböztető ábra és felirat hirdesse a hazai eredetet. H.B.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|