Fejér Megyei Hírlap 1998. 01.03. Sikeres Hajrá, Hazai! akció Sikerrel zárult a piacképes magyar áruk megjelölésére, illetve azok vásárlásának ösztönzésére indított Hajrá, Hazai! elnevezésű piacvédelmi akciósorozat 1997-es első szakasza, melyet a Pécsett működő Magyar Áruk Klubja (MÁK) Egyesület indított tavasszal. Weinreich László, az 1995-ben alakult egyesület elnöke elmondta: a kampány társadalmi méretekben tudatosította a reformkori magyar politikusok, Széchenyi és Kossuth által felismert törvényszerűséget, hogy a magyar termékek vásárlói hosszú távon a hazai gazdaság fejlődését, új munkahelyek létrejöttét támogatják. Az akció ismertté tette a piacképes hazai termékek megkülönböztető védjegyét, a piros-fehér-zöld négyzetet, melynek jobb alsó sarkában hazánk nemzetközi jele, a H betű látható. Szeretnék elérni, hogy ez legyen a magyar termékek országosan - később pedig akár világszerte - használt megkülönböztető védjegye. A felmérések szerint a megkérdezett vásárlók csaknem hatvan százaléka fontosnak tartotta, hogy magyar árut vegyen, ám csak alig több mint egyharmada választ hazait. A MÁK ezért fontosnak tartja az egységes termékvédjegyet, amely első pillantásra megkülönbözteti a hazait külfölditől. Az EU - tagok mindegyike nagy súlyt helyez a nemzeti marketingre. (MTI)
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|