Független Délvidék 1998.01.15. Magyar Áruk Klubja A Magyar Áruk Klubja Egyesületet néhány magánszemély alapította abból az egyszerű felismerésből, hogy ha a hazai fogyasztó a magyar termékek vásárlását részesíti előnyben, az kihat azok minőségének és küllemének javulására, sőt hosszú távon a magyar gazdaság fejlődéséhez, munkahely teremtéshez is vezet. Ezáltal egy kedvező kép alakulhat ki a magyar termékekről a külföldi piacokon, és az ország imázsa is jelentősen erősödik. Legfontosabb feladat a társadalmi összefogás megvalósítása. Egyesületünk 1997 májusában "Hajrá, Hazai!" elnevezéssel piacvédelmi akciósorozatot indított, melynek célja, hogy a magyar termelőket, kereskedőket és szolgáltatókat összefogva egységes kampányt szervez a honi ipar védelmére, és a fogyasztókat rendszeresen tájékoztatja arról, milyen lehetőségek rejlenek a hazai termékek vásárlásában. Ösztönös összefogást, önvédelmi reflexet kívánunk kialakítani a gazdaság szereplőiben, természetesen a vásárlókban is, hiszen magyar termékek vásárlásával a fogyasztó végső soron önmagán segít. Az egyesület céljai : - A magyar termékek piaci fogyasztásának, keresletének fellendítése Az egyesület tevékenysége : - Hazai piacvédelem megszervezése Már Széchenyiék is... A hazai piac védelme nem újkeletű. Már az 1840-es évek reformpolitikusai, Kossuth és Széchenyi vezetésével elindítottak egy mozgalmat a honi ipar fejlesztésének, fellendítésének érdekében. Kossuth Lajos igazgatása alatt 1844-ben megalakították a Védegyletet, amelynek tagjai kötelezték magukat arra, hogy nem vásárolnak importcikkeket külföldről, ha azt itthon is gyártják. E fogadalmukat akkor is megtartották, ha a külföldi termék olcsóbb volt, mint a hazai.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|