magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Független Délvidék 1998.01.15.

Magyar Áruk Klubja

A Magyar Áruk Klubja Egyesületet néhány magánszemély alapította abból az egyszerű felismerésből, hogy ha a hazai fogyasztó a magyar termékek vásárlását részesíti előnyben, az kihat azok minőségének és küllemének javulására, sőt hosszú távon a magyar gazdaság fejlődéséhez, munkahely teremtéshez is vezet. Ezáltal egy kedvező kép alakulhat ki a magyar termékekről a külföldi piacokon, és az ország imázsa is jelentősen erősödik. Legfontosabb feladat a társadalmi összefogás megvalósítása. Egyesületünk 1997 májusában "Hajrá, Hazai!" elnevezéssel piacvédelmi akciósorozatot indított, melynek célja, hogy a magyar termelőket, kereskedőket és szolgáltatókat összefogva egységes kampányt szervez a honi ipar védelmére, és a fogyasztókat rendszeresen tájékoztatja arról, milyen lehetőségek rejlenek a hazai termékek vásárlásában. Ösztönös összefogást, önvédelmi reflexet kívánunk kialakítani a gazdaság szereplőiben, természetesen a vásárlókban is, hiszen magyar termékek vásárlásával a fogyasztó végső soron önmagán segít.

Az egyesület céljai :

- A magyar termékek piaci fogyasztásának, keresletének fellendítése
- A magyar termékek versenyképességének javítása bel- és külföldi piacokon
- Magyar áruk presztízsének, elismertségének visszaállítása, növelése
- Az ország imázsának ápolása
- A magyar termékek előtérbe helyezése, megismertetése a fogyasztókkal
- A fogyasztókban - a hazai termékekre vonatkozó - vásárlási kultúra kialakítása
- A kampány által a termékek "reklámozása"
- A hazai piac fellendülése következtében szaporodnak a munkahelyek, emelkedik az életszínvonal

Az egyesület tevékenysége :

- Hazai piacvédelem megszervezése
- A fogyasztók vásárlási kultúrájának kialakítása
- Termelői tanácsadás, érdekvédelem
- Marketing, reklám, és PR tanácsadás
- Vásárlói Magazin - az egyesület piacvédelmi magazinja - tervezett kiadása
- Internet kommunikációs szolgáltatások (honlap tervezés, Internet marketing tanácsadás)
- DM akciók szervezése, több mint 250.000 céginformációt tartalmazó adatbázisunk
felhasználásával (cég- és média adatbázis)

Már Széchenyiék is... A hazai piac védelme nem újkeletű. Már az 1840-es évek reformpolitikusai, Kossuth és Széchenyi vezetésével elindítottak egy mozgalmat a honi ipar fejlesztésének, fellendítésének érdekében. Kossuth Lajos igazgatása alatt 1844-ben megalakították a Védegyletet, amelynek tagjai kötelezték magukat arra, hogy nem vásárolnak importcikkeket külföldről, ha azt itthon is gyártják. E fogadalmukat akkor is megtartották, ha a külföldi termék olcsóbb volt, mint a hazai.

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni