magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Képes Újság 1997.08.23.

Hajrá, hazai !

Nem is olyan régen még a kabaré gyakori célpontja volt a magyar áru, s baráti körben az dicsekedett, aki külföldi cikkhez jutott. A világ azonban mára sokat változott. Abban mindenképpen, hogy egyre többen tartják úgy: arra légy büszke, ha hazai terméket veszel ...

- Mert az az ember aki magyar terméket vásárol, talán éppen magának teremt munkahelyet - magyarázza Weinreich László, a Magyar Áruk Klubja egyesület elnöke és egyik alapítója. - Ebben reménykedtünk, amikor idén április végén beindítottuk "Hajrá, hazai !" kampányunkat, amellyel a hazai cikkek ismertségén, elismertségén szeretnénk javítani. Ha ugyanis a magyar áruk iránt megnő a kereslet, előállítójuknak lesz miből fejleszteni. S a fejlesztés még jobb minőséget, keresletet eredményez.

Persze, nem a MÁK az egyetlen, amely a hazai piac védelmét tűzte maga elé. Akár minisztériumi támogatással, akár anélkül, ma már több érdekvédelmi szervezet is magáénak vallja az ilyen feladatokat. Céljai érdekében szinte valamennyi meg is jelöli a fogyasztó számára a magyar termékeket, ám ezek a jelölések nem egységesek, jelenleg négy él belőlük egymás mellett. Az 1995 augusztusában magánemberek kezdeményezéséből alakult független MÁK egyesület - amelynek logóját, a H betűt a nemzeti színekkel gyakran látjuk a tévés vetélkedőműsorok nyereményei mellett -, a közös cél érdekében a törekvések koordinálását is magára vállalta. Fontos kérdés azonban, hogy melyik termék használhat ilyen jelölést; hogy ha gyártója vegyes vállalat vagy éppen külföldi cég, mitől lesz egy termék magyar.

- Mi azt az árut tekintjük magyarnak - fejtegeti a fiatal elnök -, amelynek előállítási ára munkaerő, alapanyag, szolgáltatás stb. formájában legalább 50 százalékban Magyarországról származik. A logónkat feltüntetőknek - s egyre több termelő és szolgáltató ismeri fel ennek fontosságát - természetesen igazolnia is kell ezt, ám H betűnk nem csak eredet, hanem minőséget is jelöl. A Magyar Áruk Klubja ugyanis a célkitűzéseit elfogadókkal, emblémáját kérőkkel szemben minőségi követelményeket is támaszt. S ha a megjelölt termék ellen kifogás érkezik, a MÁK mint érdekvédelmi szervezet közvetíteni fog, tisztázni próbálja a fogyasztó és az előállító közötti vitát. Törekvésünk természetesen nem a külföldi befektetők ellen irányul, hiszen szem előtt tartjuk az ő érdekeiket is. De mivel reményeink szerint a magyar áruk iránt nő majd a kereslet, szeretnénk elérni, hogy úgy érezzék, számukra is jobb üzlet ezeket előállítani. Vagyis arra ösztönözzük őket, hogy ne csak árulják nálunk termékeiket, hanem itt is állítsák elő azokat.

Mindez persze nem megy egyik napról a másikra, folytatja Weinreich László, de tudják, hogy csak többéves kitartó munka vezethet el a sikerhez. S az első, amit el kell érniük, az, hogy akiben élnek a magyar árukkal szembeni előítéletek, kioltsa azokat magából. Már sok, igazán piacképes magyar áru van, ami még piacképesebb lehet, ha a gyártójának erre a fogyasztók lehetőséget adnak. S a növekvő termelés mind több dolgos kezet kíván. (Molnár Valéria)

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni