Kereskedelmi Magazin 1998.01-02. Hazait vagy külföldit? Az áruházakba, üzletekbe belépve óriási árudömping fogadja a vásárlót vagy a csak tájékozódni óhajtó látogatót. A kínálat tényleg bőséges s elsősorban pénztárcánk vastagságától függ, hogy egy-egy cikkcsoporton belül melyik terméket részesítjük előnyben. Ugyanakkor más szempontok alapján is válogathatunk a portékák között, például a szerint, hogy magyart, illetve külföldit szeretnénk-e. Egy nemrégiben napvilágot látott felmérés arról tájékoztat, hogy a megkérdezettek 44 százaléka - ha választhat - importterméket vesz, 36 százalékuk a hazai gyártók áruit teszi a kosarába, míg egyötödük esetenként dönt a kérdésben. A vizsgálat készítői arra is kíváncsiak voltak, mi alapján tudják a fogyasztók megállapítani egy termékről, hogy magyar vagy import. A feliratozást jelölte meg 53 százalék, a csomagolást 18 százalék, az árfekvést 7 százalék, minden ötödik megkérdezett számára pedig egyéb kritérium ad útbaigazítást. Arra a kérdésre, fontosnak tartja-e, hogy inkább hazai árut vásároljon, majdnem 60 százalék válaszolt igennel. S ez mindenképpen a magyar termékek versenyképességét növelheti a piaci pozíciókért folyó mind élesebb küzdelemben...
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|