magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Magyar építéstechnika 1998/3.

Hajrá, Hazai!

1997 májusában a pécsi Magyar Áruk Klubja Egyesület (MÁK) a hazai piacvédelem kialakítása, ill. a vásárlási kultúra megváltoztatása érdekében "Hajrá, Hazai!" jelmondattal akciósorozatot indított. A magyar áruk keresletének, presztízsének és versenyképességének javítását céljául kitűző kampányhoz decemberben a Cora áruházlánc is csatlakozott.

A hazai piac védelme nem új keletű. 1844-ben a reform-országgyűlések politikusai - Kossuth Lajos igazgatása alatt - védegyletet alapítottak, amelynek tagjai a hazai termékek vásárlására kötelezték magukat. A kezdeményezés azonban konkrét program hiányában egy-két éven belül megszűnt.

A XIX. század végétől a hazai termékek vásárlására buzdító törekvések - a termékek gyártóhelyének feltüntetése, a magyar áruk minősítése, a hazai piac védelme - ismét új lendületet vettek. Ennek eredményeként a különböző termékeken a magyar áruk vásárlására ösztönző jelmondatok jelentek meg. Például a Hungária márkanévvel jelzett cipődobozra a "Magyar pénzért, magyar árut végy", "Magyar munkás készítménye, Magyar haza reménysége" feliratokat nyomtatták. Egy 1928-as számolócédulán pedig a "Magyar tervet magyar észből, Magyar árut magyar kézből!" és a "Pártoljuk a magyar ipart! Pártoljuk a mezőgazdaságot!" feliratok szerepeltek. A származás feltüntetését napjainkban is sok hazai gyártó fontosnak tartja. Számos áru csomagolásán olvasható a "Köszönjük, hogy hazai terméket vásárolt!", "Magyar áru, magyar műhelyből!", "Magyar találmány", "Magyar termék", "Hazai termék", "Magyar áru" feliratok valamelyike. A hazai termékekre vonatkozó egységes jelölés - logo, védjegy - azonban mind a mai napig nincs. Többek között ezért indult útjára a "Hajrá, Hazai!" elnevezésű piacvédelmi akciósorozat, amely a termékek magyar eredetét hangsúlyozza és aktív marketing-tevékenységgel segíti azok népszerűsítését.

A MÁK fő célja, hogy a társadalmi összefogás megvalósításával meggyőzze a fogyasztókat arról, hogy ha vásárláskor a magyar termékeket részesítik előnyben, akkor az kihat azok minőségének, megjelenésének javulására, sőt hosszú távon a magyar gazdaság fejlődéséhez is vezet.

-PE-

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni