Magyar Rádió Pécsi Körzeti Stúdiója 1997.05.14. 06:52 Riporter : Kis Tünde Weinreich László : A ,Hajrá, Hazai !" akció célkitűzése a gazdaság élénkítése. Az élénkítést úgy lehet megvalósítani, hogy összehangoljuk a termelők, kereske-dők és a fogyasztók érdekeit. Az akció jelmondata, a ,Hajrá, Hazai !" egyben buzdít és ösztönöz is arra, hogy magyar terméket, magyar szolgáltatásokat vegyünk igénybe. Természetes dolog, hogy az a cél, hogy a magyar termékek, szolgáltatások igénybevételével, vásárlásával munkahelyteremtést ösztönözzünk, illetve azzal, hogy egy terméket megvásárolunk, biztosítjuk egy honfitársunk munkahelyének megőrzését, tehát valahogy a munkanélküliség ellen is tudunk küzdeni. Azzal, hogy a hazai terméket vásároljuk, lehetőség nyílik beruházások ösztönzé-sére, termékfejlesztésre, és a termékfejlesztésen keresztül nyilvánvaló, hogy minél több termék fog fogyni, annál több munkahelyet lehet létesíteni. Kis Tünde : A köztudatban valahol úgy él, hogy a magyar termékek nem olyan jó minőségű-ek, mint a nyugati társai, mégis milyen eszközökkel kívánják ösztönözni az embereket hogy magyar terméket vásároljanak ? Weinreich László : A mozgalomnak elsősorban a jelmondata, a ,Hajrá, Hazai!" mely figyelemfel-keltésre összpontosul. Másik jelképünk a hazai szó azonosítására a ,H" betű, mely a nemzeti színeket tartalmazza. Ezt a ,H" betűt, mint eredetjelölésre szolgáló jelzést szeretnénk feltűntetni, feltüntettetni különböző hazai termékeken. Ezt úgy képzeljük el, hogy a termék csomagolásán megjelenik ez a kis jelölés, melyről a fogyasztó következtetni tud arra, hogy a hazai iparnak jót tesz azzal, hogy megvásárolja ezt a terméket. A magyar produktumoknak, termékeknek saját magukat kell versenyképessé tenni. Sajnálatos módon a termelőknek nincs meg az a lehetőségük, hogy akkora reklámkampányt finanszírozzanak, mint a multicégek, a külföldi tulajdonnal rendelkező cégek. Természetesen, mivel a külföldi tulajdonú nagyvállalatokkal, nagyvállalkozásokkal a hazai termékek reklámozás szempontjából nem tudják felvenni a versenyt, ezért az a tévhit van a köztudatban, hogy a hazai termékek minősége sokkal rosszabb, sokkal gyengébb a külföldi tárukénál, azért ,mert kevesebbet reklámozzák őket. Mi a mozgalom egészét reklámozzuk, a ,H" betűt és a hozzá tartozó szlogent. A fogyasztó viszont a vásárlásai során nem a termék márkát pl. egy szappant, mosóport, vagy bármilyen más terméket fog megkülönböztetni, hanem azokat a termékeket fogja előnyben részesíteni, akik viselik a jelölésünket a ,H"- betűt. Kis Tünde : Jelenleg is több mozgalomnak a jelképét is lehet látni a termékeken. Az Önök kampánya mennyivel tud többet nyújtani ezeknél a próbálkozásoknál ? Weinreich László : Ez a kérdés nem többletszolgáltatás kérdése. Jelenleg négy különböző kezdemé-nyezés van az országban. Sajnos Magyarországon a négy különböző kezde-ményezés túl sok, nem piacképes, nem tud megélni. Ezért a célunk, hogy ezeket a törekvéseket összehangoljuk, és egy egységes országos kampány keretében erőinket összpontosítsuk. Több vállalkozás is csatlakozott a mozgalomhoz, mert tudják, hogy termékeik nem rosszabbak a külföldi társukénál. Ahhoz, hogy ezt a vásárlók is elfogadják, egy összefogásra van szükség. Ebben segíthet a ,Hajrá, Hazai!" mozgalom.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|