Szarvas és Vidéke 1997. szeptember 5. Hajrá Hazai! Ma már igen nehéz megkülönböztetni a boltok polcain a magyar és a külföldi árukat, hiszen egyaránt tetszetősek, ízlésesen csomagoltak. Sokan aszerint válogatnak, hogy mely termékeket kedveli a család, mások aszerint, hogy a pénztárca mit engedhet meg magának, de az bizonyára keveseknek jut eszébe, hogy aszerint döntsenek valamely termék mellett, hogy magyar áru-e. A Hajrá, Hazai! Egyesület azt a célt tűzte maga elé, hogy ösztönzi a vásárlókat a magyar termékek vásárlására. Amennyiben akcióik sikeresek lesznek, s több magyar áru fogy, az jótékonyan hat a gazdaságra, növekszik a termelés, több munkáskézre lesz szükség. A Magyar Áruk Klubja azokat a termékeket tekinti magyar termékeknek, amelyet teljes egészében Magyarországon állítottak elő, tenyésztettek, vagy termeltek, illetve amelynek előállításához felhasznált import anyagok, termékek vagy szolgáltatások aránya nem haladja meg a termelői ár 49 %-át. Az egyesület legutóbbi felhívása arra kérte a vásárlókat, hogy keressenek közösen egy olyan jelet, emblémát, vagy jelmondatot, amely egyértelműen jelzi a termék magyar voltát. Ez az akció, a magyar termékek népszerűsítése még ma is tart, hiszen mindannyiónk számára fontos, ha nem is közvetlenül, hogy olyan termékeket vásároljunk, amit a magyar gazdaság, magyar emberek állítottak elő. Szóval Hajrá Hazai! - P -
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|