magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Tender 1997.12.23.

Magyar Áruk Klubja (MÁK)

Az egyesület filozófiája:
A Magyar Áruk Klubja Egyesületet néhány magánszemély alapította abból az egyszerű felismerésből, hogy ha a hazai fogyasztó a magyar termékek vásárlását részesíti előnyben, az kihat azok minőségének és küllemének javulására, sőt hosszú távon a magyar gazdaság fejlődéséhez, munkahely teremtéshez is vezet. Ezáltal egy kedvező kép alakulhat ki a magyar termékekről a külföldi piacokon, és az ország imázsa is jelentősen erősödik.

Legfontosabb feladat a társadalmi összefogás megvalósítása. Előzetes felméréseink (adatgyűjtés, megkérdezéses vizsgálatok) után egyesületünk ez év májusában "Hajrá, Hazai!" elnevezéssel piacvédelmi akciósorozatot indított, melyet a Magyar Áruk Klubja Egyesület koordinál. A mozgalom célja, hogy a magyar termelőket, kereskedőket és szolgáltatókat összefogva egységes kampányt szervez a honi ipar védelmére, és a fogyasztókat rendszeresen tájékoztatja arról, milyen lehetőségek rejlenek a hazai termékek vásárlásában. Egy ösztönös összefogást, önvédelmi reflexet kell kialakítani a gazdaság szereplőiben, és természetesen a vásárlókban is.

Érezzék az emberek - a fogyasztók, a termelők, a kereskedők - hogy egy olyan akcióról van szó, amelyből mindenki kiveheti a részét, és ez mind a maga, mind a társadalom hasznára válhat.

Az egyesület céljai :
- A magyar termékek piaci fogyasztásának, keresletének fellendítése
- A magyar termékek versenyképességének javítása bel- és külföldi piacokon
- Magyar áruk presztízsének, elismertségének visszaállítása, növelése
- Az ország imázsának ápolása
- A magyar termékek előtérbe helyezése, megismertetése a fogyasztókkal
- A fogyasztókban - a hazai termékekre vonatkozó - vásárlási kultúra kialakítása
- A kampány által a termékek "reklámozása"
- A hazai piac fellendülése következtében szaporodnak a munkahelyek, emelkedik az életszínvonal

Az egyesület tevékenysége :
- Hazai piacvédelem megszervezése
- A fogyasztók vásárlási kultúrájának kialakítása
- Termelői tanácsadás, érdekvédelem
- Marketing, reklám, és PR tanácsadás
- Vásárlói Magazin - az egyesület piacvédelmi magazinja - tervezett kiadása
- Internet kommunikációs szolgáltatások (honlap tervezés, Internet marketing tanácsadás)
- DM akciók szervezése, több mint 250.000 céginformációt tartalmazó adatbázisunk
felhasználásával (cég - és média adatbázis)

Mi tekinthető magyarnak......
1995. november 7-8-án a Nemzeti Termék, Nemzeti Szolgáltatás Konferencián olyan követelményrendszert dolgoztunk ki a magyar termékekre és szolgáltatásokra, mely a nemzetközi előírásokkal is összhangban van. Az alábbi követelményrendszert számos cég, szakmai szervezet, köztestület írásban dokumentálva elfogadta és alkalmazását ajánlja.

1. MAGYAR TERMÉKNEK TEKINTJÜK
a) azt a terméket amelyet teljes egészében Magyarországon termeltek ki, termesztettek, tenyésztettek vagy állítottak elő,
b) melynek előállításához felhasznált import anyagok, termékek, vagy szolgáltatások aránya nem haladja meg a gyártelepi ár 49%-át.

2. MAGYAR SZOLGÁLTATÓNAK TEKINTJÜK
azt a gazdasági társaságot, társadalmi szervezetet vagy magánszemélyt, amely/aki min. 90%-ban magyar állampolgárokat foglalkoztat.

3. MAGYAR GYÁRTÓNAK TEKINTJÜK
azt a gazdasági társaságot, vállalkozást, társadalmi szervezetet, alapítványt, amelyet Magyarország törvényeivel összhangban hoztak létre, magyarországi cégbíróság jegyzett be, illetve magyar bíróság nyilvántartásba vett, és amelynek bejegyzett irodája, központi igazgatása vagy fő üzleti helye Magyarország területén van.

A hazai termékekre vonatkozó egységes jelölés (logo, védjegy) azonban mind a mai napig nem jött létre. Hiányzik tehát egy átütő erejű, a termékek magyar eredetét hangsúlyozó program, amely aktív marketing-tevékenységgel segíti az egyes törekvések megvalósítását.

E törekvések szervezett keretek közötti koordinálása érdekében jött létre a "Hajrá, Hazai!" elnevezésű piacvédelmi akciósorozat, melyet a Magyar Áruk Klubja Egyesület felügyel.

A Magyar Áruk Klubja saját kiadásában jelenteti meg az első piacvédelmi magazint, melyben tájékoztatjuk az olvasót az aktuális eseményekről, hírekről és eredményekről. A lap elnevezése Vásárlói Magazin. Terjesztése partnereink és az érdeklődők részére történik. És mindez díjmentes. Tagjaink lehetnek azok a szervezetek és intézmények, vállalkozások és magánszemélyek, akik elfogadják alapszabályunkat és magukénak érzik a "Hajrá, Hazai!" mozgalom célkitűzéseit.

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni