Turizmus és Gasztronómia 1998. augusztus Csatlakozzon! Köztudott, hogy a magyar termékekkel kapcsolatosan a fogyasztók véleménye erősen megoszlik. Vajon a gyártók tesznek-e valamit a magyar termék elismertségének javítása érdekében? A magyar termék vásárlásával Ön végső soron Önmagán segít! Egy olyan országban, ahol a munkanélküliség csökken, erősödnek a vállalkozások, jut elég pénz arra, hogy az emberek vásárolni tudjanak. Ma már rendkívül jó minőségűek a magyar termékek, szinte nem lehet megkülönböztetni a külfölditől. (Például a mamutcégek termékei, melyek része hazai vállalkozásokban készül.) Úgy gondoljuk, hiányzik egy átütő erejű program, mely a magyar termék piaci fogyasztását illetve keresletét fellendítené. E törekvések koordinálását vállalta fel a Magyar Áruk Klubja -, a magyar gazdaság fellendítése érdekében. A hazai piac védelme nem új keletű. Már a reformországgyűlések politikusai Kossuth Lajos igazgatása alatt 1844-ben Védegyletet alapítottak, ahol a tagok a hazai termékek vásárlására kötelezték magukat. Ugyan konkrét program híján a nagy lelkesedés megszűnt, s így a társaságot Kossuth megszüntette. Ma a hazai piac védelmében több törekvés is létezik. Hiányzik tehát egy átütő erejű, a termékek magyar eredetét hangsúlyozó program, amely aktív marketing-tevékenységgel segíti az egyes törekvések megvalósulását - a fogyasztók ösztönzését a magyar termékek vásárlására. E törekvések szervezett keretek közti koordinálása érdekében jött létre 1995. augusztus 1-jén a Magyar Áruk Klubja Egyesület. A MÁK céljai a következők 1. A magyar árukkal és szolgáltatásokkal kapcsolatban kialakult érték-(elő)ítélet javítása. A kampány átfogó elnevezése: Hajrá, Hazai! A MÁK tagokat, hazai gyártókat, forgalmazókat, kereskedelmi cégeket, erkölcsi és anyagi támogatókat gyűjt maga köré, akikkel célkitűzéseit megvalósíthatja. Természetesen társadalmi célú kampányunkon kívül egyéb szolgáltatásokat is nyújtunk, melyek a tagok érdekeit szolgálják: - Termelői és fogyasztói tanácsadás, érdekvédelem Kampányunk részeként rendszeresen tájékoztatjuk a média képviselőit (Jelenleg kb. 2700 médiahelyhez juttatjuk el információs anyagunkat!), mivel az akciósorozat sikerességéhez nélkülözhetetlen a média támogatása. A Magyar Áruk Klubja saját kiadásában jelenteti meg az első piacvédelmi magazint, melyben tájékoztatjuk az olvasót az aktuális eseményekről, hírekről és eredményekről. A lap elnevezése Vásárlói Magazin. Terjesztése partnereink és az érdeklődők részére történik. És mindez díjmentesen. Tagjaink lehetnek azok a szervezetek és intézmények, vállalkozások és magánszemélyek, akik elfogadják alapszabályunkat és magukénak érzik a Hajrá, Hazai! Mozgalom célkitűzéseit. Az Ön érdeklődésére, segítségére is szükségünk van! Együtt sikerülni fog!
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|