magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Új Dunántúli Napló 1992.

Made in Hungary

A hazai ipar védelmét szolgáló kezdeményezés beindítását tervezi a Magyar Gazdasági Kamara. Az ötlet lényege, hogy ha a vásárlók választhatnak hazai és importokból származó termékek között, a gazdaság jövőjére gondolva inkább az előbbi mellett döntsenek. A gondolat nem újkeletű, annak idején Kossuth Lajos ugyancsak hasonló javaslattal kelt a szárnyait bontogató magyar ipar támogatására. Valószínűleg a gazdaság helyzetének ismeretében most is kevesen vitatják az elképzelés időszerűségét.

A kamara szövetségi tanácsának ülésén máris számos támogatója akadt az elképzelésnek. A megjelentek magánszemélyként több, mint fél millió forintot adtak össze az országos mozgalmat elindítani hivatott reklámkampányra. A tervekben az elsők között szerepel a honi termékeket előtérbe helyező propaganda hadjárat megkezdése.

A gazdasági szakemberek tapasztalatai alapján ugyanis az esetek többségében a hazai áruk valóban csak küllemükben (csomagolás, színek, stb), valamint a hozzájuk tartozó marketingben szegényebbek az országra zúduló importcikkeknél. Számtalanszor előfordul, hogy a szépen "felöltöztetett", ízlésesen és kelletően tálalt nyugati termékek beltartalomban, minőségben és tartósságban fele annyira sem értékesek, mint a hasonló magyar produktumok.

Az ellentmondás csak úgy oldható fel, ha a hazai termékek egyenlő eséllyel jelennek meg a vásárlók előtt. A közismerten rossz pénzügyi körülmények között gazdálkodó magyar gyártóknak azonban leggyakrabban nincs pénzük megfelelő reklámot biztosítani áruik számára. Ezen kíván segíteni a Magyar Gazdasági Kamara kezdeményezése. Egy védegylet, vagy alapítvány formájában a hazai produktumok propagandájának anyagi bázisát szeretnék megteremteni. Az ötlethez bárki - magánszemély, illetve az eladatlan termékei révén érdekelt cég - szabadon csatlakozhat.

Ma még nem tisztázott, hogy a védjeggyel ellátott - ez egyfajta rangot is ad az árunak - produktumot alávessék-e bizonyos minőségi ellenőrzésnek. Az ugyanakkor mindenképpen indokoltnak látszik, hogy az importdömpingben bekerülő cikkeket szigorúan vizsgálják be minden tekintetben. Az importliberalizáció ugyanis sehol Európában nem azt jelenti, hogy a hazai gazdaság résztvevőinek önként meg kell adniuk magukat a beáramló árutömeggel szemben. Az Európai Közösség tagállamai például szigorú minőségi, és szabvány szerinti előírásokkal védik a hazai gyártókat.

Magyarországon a hazai ipar Európában is elfogadható módszerekkel való védelme még gyerekcipőben jár. Annál inkább örülnünk kell a kamara kezdeményezésének, hiszen a kampány által elindított folyamat valamennyiünk érdeke. Nagyon leegyszerűsítve ha több magyar termék fogy az üzletekben, többet, és olcsóbban termelhetnek a gyárak, többet költhetnek a jobban kereső dolgozók. Kaszás E.

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni