Új Kelet 1998.01.03. Hajrá, Hazai! MTI Sikerrel zárult a piacképes magyar áruk megjelölésére, illetve azok vásárlásának ösztönzésére indított Hajrá, Hazai! elnevezésű piacvédelmi akciósorozat 1997-es első szakasza, melyet a Pécsett működő Magyar Áruk Klubja (MÁK) Egyesület indított tavasszal. Weinreich László, az 1995-ben alakult egyesület elnöke az MTI-nek elmondta: a kampány társadalmi méretekben tudatosította a reformkori magyar politikusok, Széchenyi és Kossuth által felismert törvényszerűséget, hogy a magyar termékek vásárlói hosszú távon a hazai gazdaság fejlődését, új munkahelyek létrejöttét támogatják. Az akció ismertté tette a piacképes hazai termékek megkülönböztető védjegyét, a piros-fehér-zöld négyzetet, melynek jobb alsó sarkában hazánk nemzetközi jele, a H betű látható. Szeretnék ugyanakkor elérni, hogy ez legyen a magyar termékek országosan - később pedig akár világszerte - használt megkülönböztető védjegye. A felmérések szerint a megkérdezett vásárlók csaknem hatvan százaléka fontosnak tartotta, hogy magyar árut vegyen, ám csak alig több mint harmadik választ hazait. A MÁK ezért fontosnak tartja az egységes termékvédjegyet, amely első pillantásra megkülönbözteti a hazait a külfölditől. Hazai terméknek tekintendő egyébként, amelyet teljes egészében Magyarországon termeltek, termesztettek, tenyésztettek vagy állítottak elő, továbbá amelynek előállításához felhasznált importanyagok, termékek vagy szolgáltatások aránya nem haladja meg a gyártelepi ár 49 százalékát. Az Európai Unióhoz való csatlakozás előtt álló Magyarországon is fontos a hazai termékek védelme, amely egyáltalán nem ellentétes a közösségi normákkal. - állítja a MÁK elnöke. Az EU-tagok mindegyike nagy súlyt helyez ugyanis a nemzeti marketingre, melynek célja saját gazdaságuk versenyképességének és exportjának növelése.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|