magunkról sajtó hírek partnereink kapcsolat keresés vendégkönyv menü

 

 

Sajtó - Írások rólunk, sajtóközlemények | Írások rólunk

Új Kelet 1997.12.18.

Mit ér, ha magyar?

Ha választhatnak, magyar árut vesznek vagy külföldit? - ezt a kérdést tették fel a közelmúltban a szakemberek egy közvélemény-kutatás keretében a megkérdezetteknek. A felmérés szerint a lakosság harminchat százaléka magyar, negyvennégy százaléka külföldi árut vásárol. Az esetek húsz százalékában a pillanatnyi helyzet a döntő.
Az emberek többsége, mintegy ötvenhárom százaléka a feliratozás alapján állapítja meg, hogy magyar vagy import terméket tart a kezében. A csomagolásról tizennyolc, az árról hét, s az egyéb tényezőkről huszonkét százalék tud többet megállapítani. Az áru külleme szerint ötvenkilenc százalék vásárol magyar árut, negyvenkilenc nem érzi ennek szükségességét.

A Magyar Áruk Klubja Egyesületet néhány magánszemély alapította abból az egyszerű felismerésből, ha a hazai fogyasztó a magyar termékek vásárlását részesíti előnyben, az kihat azok minőségének és küllemének javulására, sőt hosszú távon a magyar gazdaság fejlődéséhez, munkahelyek teremtéséhez vezet. Ezáltal kedvező kép alakulhat ki a magyar termékekről a külföldi piacokon, és az ország imázsa is erősödik.
Legfontosabb feladatnak a társadalmi összefogást tartják az egyesület tagjai. Egységes kampányt szerveznek a honi ipar védelmére, és a fogyasztókat rendszerint tájékoztatják arról, milyen lehetőségek rejlenek a hazai termékvásárlásban. Ösztönös összefogást, önvédelmi reflexet szeretnének kialakítani a gazdaság szereplőiben, és természetesen a vásárlókban.

 

vissza   lap tetejére

 

Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
Magunkról | Hírek | Sajtó | Partnereink | Kapcsolat | Vendégkönyv | E-mail
A honlap megtekintéséhez 800x600-as felbontás, 16 bites színmélység
valamint a Netscape Navigator vagy az Internet Explorer 4-es változata szükséges.
© Netmester Produkció 2000- Infocsoport | Alufelni