Ipari Szemle 98/1. Magyar Áruk Klubja A hazai piac védelme nem új keletű. Már a reformországgyűlések politikusai Kossuth Lajos igazgatása alatt 1844-ben Védegyletet alapítottak, ahol a tagok a hazai termékek vásárlására kötelezték magukat. Ugyan konkrét program híján a nagy lelkesedés megszűnt, s így a társaságot Kossuth megszüntette. Ma a hazai piac védelmében több törekvés is létezik. Hiányzik tehát egy átütő erejű, a termékek magyar eredetét hangsúlyozó program, amely aktív marketing-tevékenységgel segíti az egyes törekvések megvalósulását - a fogyasztók ösztönzését a magyar termékek vásárlására. E törekvések szervezett keretek közti koordinálása érdekében jött létre 1995. augusztus 1-jén a Magyar Áruk Klubja Egyesület. A MÁK céljai a következők: 1. A magyar árukkal és szolgáltatásokkal kapcsolatban kialakult érték-(elő)ítélet javítása. A kampány átfogó elnevezése: Hajrá, Hazai! A MÁK tagokat, hazai gyártókat, forgalmazókat, kereskedelmi cégeket, erkölcsi és anyagi
támogatókat gyűjt maga köré, akikkel célkitűzéseit megvalósíthatja. Természetesen társadalmi célú
kampányunkon kívül egyéb szolgáltatásokat is nyújtunk, melyek a tagok érdekeit szolgálják: Kampányunk részeként rendszeresen tájékoztatjuk a média képviselőit. (Jelenleg kb. 2700 médiahelyhez juttatjuk el információs anyagunkat!), mivel az akciósorozat sikerességéhez nélkülözhetetlen a média támogatása. A Magyar Áruk Klubja saját kiadásában jelenteti meg az első piacvédelmi magazint, melyben
tájékoztatjuk az olvasót az aktuális eseményekről, hírekről és eredményekről. A lap elnevezése
Vásárlói Magazin. Terjesztése partnereink és az érdeklődők részére történik. És mindez
díjmentesen. M Á K
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|