Turizmus és Gasztronómia 1998. II. évf. június Szolnok megyében a "Hajrá, Hazai!" Szolnok megyében a "6. Szolnoki Nemzetközi Kiállítás és Vásár" rendezvényen mutatkozik be a "Hajrá, Hazai!" program. A kiállítást a Szolnok Expo Kft. szervezi, mely támogatásként ajánlotta fel a megjelenési lehetőséget a "Hajrá, Hazai!" számára. A "Hajrá, Hazai!" egy olyan program hiányát pótolja, amely koordinálja a hazai vállalkozásokat - a termelőket, a szolgáltatókat, kereskedőket és fogyasztókat -, annak érdekében, hogy közösen tegyenek a gazdasági átalakulások, egy tudatos fogyasztói magatartás kialakítása érdekében. A magyar termék fogalma: Magyar termék minden olyan termék és produktum, amelyben magyarországi munka tárgyiasul, beleértve a mezőgazdasági feldolgozó ipart és a mezőgazdaság ipari (jellegű) folyamatait, valamint a multinacionális cégek, külföldi tulajdonú társaságok magyarországi termelő folyamatait is. A "magyar termék" imázsát az országimázs részeként értelmezzük. A kiállítás alkalmával kerül(t) sor a "Hajrá, Hazai!" tenderkiírás eredményhirdetésének 1. fordulójára, mely alapján az első körben az alábbi vállalkozások vesznek részt a "Hajrá, Hazai!" programban: Bábolna Rt. Happy-Gang Kft., HUNGEXPO, Nexus Reklámügynökség, STAR PR Ügynökség. Weinreich László egyesületi elnök az eredményhirdetéssel egyidejűleg elmondta: "Azzal, hogy ezek a vállalkozások a programhoz való csatlakozási szándékukat jelezték, megalapozott az érintett szakmai egyetértés megteremtése, és a kezdeményezése az érintett kamarai és kommunikációs szervezetek között. A kommunikációs szakma involválása szükséges a már megkezdett és mostantól kiszélesedő folyamatba. - Elszigetelten az országimázs témakörében nem lehet semmit sem tenni -, összefogással talán igen.
Hajrá, Hazai! Országimázs Mozgalom
|